poniedziałek, 9 maja 2011

Ogólnopolski zjazd Sekcji Młodych TPG w Sobieszewie k. Gdańska!

W dniach 26-28 listopada 2010 roku w Sobieszewie odbył się zjazd Sekcji Młodych Towarzystwa Pomocy Głuchoniewidomym.
Wielkopolskę reprezentowali Michał., Bartek S., Marek G.i Natalia S. wraz z Bożeną G., która była jej tłumaczką-przewodniczką.
     Z Markiem i Bartkiem wyruszyliśmy pociągiem z Poznania. Razem z nami jechała Iwona P., Koordynatorka wolontariatu w naszej Jednostce. Bożena pojechała po Natalię do Piły. Obie przyjechały wcześniej i przywitały nas na miejscu.
     Ośrodek wypoczynkowo - rehabilitacyjny dla niewidomych w Sobieszewie prowadzą siostry zakonne. Nad wszystkim czuwa siostra Jeremia, od dawna związana również z TPG.
     Po przybyciu do Ośrodka zostaliśmy zakwaterowani w dwuosobowych pokojach, a później udaliśmy się do stołówki na smaczny obiad.
Po obiedzie mieliśmy czas wolny i mogliśmy odpocząć po podróży. Właśnie wtedy odwiedziła nas siostra Jeremia. Często towarzyszyła w rekolekcjach i pielgrzymkach organizowanych przez TPG więc i teraz chciała sprawdzić, czy niczego nam nie brakuje.
     Po kolacji udaliśmy się do innego budynku, gdzie na dużej sali miały odbywać się nasze zajęcia wieczorne, przygotowane przez Michała D.
     Na wieczorku zapoznawczym przywitała nas Magda T, Przewodnicząca Sekcji Młodych, po niej parę słów powiedziała siostra Jeremia, a później Michał zaproponował zabawę dzięki której mogliśmy się poznać wzajemnie. Przedstawialiśmy się mówiąc o sobie parę słów i gestami pokazywaliśmy ulubione zwierzę.
     Kiedy już się wzajemnie poznaliśmy każdy z nas mógł wybrać sobie dowolne materiały i zabraliśmy się do robienia ozdobnych świeczników. Jak się okazało wykonane przez nas świeczniki miały być wykorzystane w czasie zabawy andrzejkowej następnego wieczoru.
     W sobotę po śniadaniu udaliśmy się z pociągiem SKM do Gdyni, gdzie czekała nas ciekawa atrakcja, statek ,, Dar Pomorza”. Przewodnik opowiadał historię statku, a potem zwiedzaliśmy statek. Mogliśmy się przekonać jak wyglądała praca marynarzy i życie na statku. Po zwiedzaniu mieliśmy chwilę na zrobienie zdjęć i kupno pamiątek, a następnie udaliśmy się na dworzec SKM by wrócić do Gdańska. Na pociąg musieliśmy trochę poczekać ponieważ był opóźniony, mimo to wycieczka należy do udanych.
    W Gdańsku poszliśmy się na Starówkę, gdzie znajduje się charakterystyczny dla Gdańska symbol - pomnik Neptuna.
Przy pomniku odbyła się sesja zdjęciowa, w czasie której zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie grupowe. Po sesji mieliśmy czas wolny na indywidualne zwiedzanie. O wyznaczonej godzinie spotkaliśmy się ponownie, by wspólnie udać się na przystanek autobusowy.
    Wróciliśmy do Ośrodka, gdzie czekał na nas ciepły posiłek.
     Po kolacji zaplanowano dalsze zajęcia. Wieczorną zabawę rozpoczęły tańce w kręgu, a po nich były andrzejkowe wróżby. Każdy z uczestników mógł przez otwór klucza zlać wosk ze świeczki, następnie odczytać przepowiednię z cienia jaki powstał przez podświetlenie woskowej masy. Na zakończenie wypełnionego magią wróżb wieczoru odbyła się dyskoteka. Prowadził ją nasz kolega, Ireneusz B., z Warmińsko-Mazurskiej J.W.

Chcemy gorąco podziękować Radzie Sekcji Młodych za zorganizowanie zjazdu Sekcji Młodych w Sobieszewie. Dziękujemy również naszej kochanej Pełnomocnik oraz Koordynatorce za wspólny wyjazd i pomoc w dotarciu do Sobieszewa. Dzięki Wam mamy taką wspaniałą ekipę w Jednostce.